Clipper Interall er en pålitelig partner og leverandør av reklameartikler. Som andre bedrifter, startet Clipper Interall smått. Hvordan vokste det seg til å bli en internasjonal organisasjon? Her kan du se Clipper Interalls utvikling i kronologisk orden.
1945 Grunnleggelsen av Jonkers´forretningsforetak av Martien Jonkers (21 år). Virksomheten solgte i starten kun kulepenner. Lokasjon: Hos hans foreldre i Helmond.
1947 Utvidelse av aktiveter og medarbeidere. Flytter til ny lokasjon i Helmond.
1961 Produksjon av egne pennesett som blir solgt under navnet Clipper. Ny lokasjon: Mierlo
1970 Jonkers´forretningsforetak blir til Clipper. Aktivteter utvides til blant annet trykk og større sortiment av produkter.
1972 Merkegjenkjennelse og stor vekst fører til flytning. Lokasjon: Mierlo og de Mortel.
1972 Innkjøp direkte fra Øst-Asia og Kina.
1984 Martien Jonkers introduserer "Direct Marketing" i Holland.
1984 Salg gjennom representanter og kataloger.
1984 Åpningen av det belgiske kontoret.
1989 Grunnet suksessen blir det kun salg gjennom kataloger.
1990 Åpningen av det franske kontoret.
1992 Åpningen av nydesignende kontorer i Helmond, Haverdijk 7. Alt under et tak nå med over 100 medarbeidere.
2003 Åpningen av din tyske kontoret.
2007 Grunnleggeren og generaldirektør Martien Jonkers dør.
2007 Frans-Jozef Maas og Ron Boer blir valgt som generaldirektør og kommersielldirektør.
2008 Åpningen av det britiske kontoret.
2008 Bedriftens aktiviteter spres til større deler av Europa.
2010 Clipper legger vekt på samarbeidet med slagordet "Selling Together!".
2015 Utvidelse av trykkfasilitetene og distribusjonssenteret Haverdijk Helmond.
2015 Clipper et nå en internasjonal bedrift med 350 ansatte.
2016 Lansering av den nye markedsføringsstrategien og Clipper hjemmesiden.
2016 Åpning av Skandinavia-kontorer, med Promotiv som merkenavn.
2018 Overtakelse Brabantia Asten, de har vært aktive innen dekorasjon av glass, porselen og fajanse i mer enn 60 år.
2018 Ton Löbker ny daglig leder.
2019 Hans Stoker ny finansdirektør.
2021 Oppkjøp av Interall Group. De utvikler, produserer og leverer bærekraftige og sirkulære reklameprodukter.
2022 Rob Looye ny daglig leder.
2023 Clipper blir Clipper Interall med nytt utseende og strategi.
Grunnlegger Martien Jonkers (*4-12-1924 -†22-06-2007)
Martien Jonkers kan bli karakterisert som en ambisiøs mann med drømmer, en innovativ kommersiell tankegang og en lidenskap for handel. Denne kombinasjonen gjør at han i en alder av 21 år blir selvstendig bedriftseier under navnet Jonkers´ forretningsforetak som la grunnsteinen til Clipper.
Martien var ivrig etter å lære og hans nysgjerrighet for det ukjente er på samme tid kilden til hans suksess. Hans drivkraft og utholdenhet hjalp ham med å oppnå hans mål. Han produserer og introduserer hans første skrivesett under navnet Clipper, opprinnelsen til navnet. I Nederland introduserer han firmagaver med trykk og konseptet "Direct marketing"
Martien Jonkers torde å gi hans ideer en konkret form, la dem vokse og ha et fremtidsorientet syn på tingene. Han på tross av sin store suksess holder han føttene plantet på jorden. Han tok seg av sin familie, to døtre og hans sønn Max som arbeidet side om side med ham i virksomheten i mange år. Utover å ta seg av sin familie og bedriften, føler han seg involvet med og interessert i sine medarbeidere. Martien er en person som er populær blant mange mennesker. De er ikke kun hans medarbeidere, men også hans kunder og konkurrenter. De som taler med Martien følte hans menneskelige innstilling, hans lidenskap og det at han satt pris på en god samtale.
Mot slutten av hans begivensrike liv fortsatte Martin sitt daglige arbeide i Helmond for å bringe det beste ut av Clipper. Den 22 Juni 2007 dør han 82 år gammel. Utover et godt og finansielt sunt firma etterlater han også et dypt inntrykk av den personen han var.
21 09 37 37 (Kan kontaktes fra 08:30 - 16:00 mandag til fredag)